Κυριακή 27 Ιανουαρίου 2019

ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗΣ ΗΠΕΙΡΟΥ...

Η Περιφερειακή Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ηπείρου, θέτει υπό την αιγίδα της τον Περιφερειακό Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής Ηπείρου για μαθητές Νηπιαγωγείων, Δημοτικών Σχολείων, Γυμνασίων και Λυκείων. 
Οι διαγωνισμοί πραγματοποιούνται στο πλαίσιο της ευρύτερης προσπάθειας για τη διάδοση της εκπαιδευτικής μεθόδου STEM (Science Technology Engineering Mathematics) και την ένταξή τους στο σύστημα διδασκαλίας και εκπαίδευσης μαθητών στην Ελλάδα. 
Στην πιλοτική - μη διαγωνιστική κατηγορία του Νηπιαγωγείου, έχουμε τη χαρά να συμμετέχουμε κι εμείς, δίνοντας στα νήπιά μας την ευκαιρία να φύγουν από τα στενά όρια της τάξης, να αποκτήσουν καινούριες εμπειρίες, να περάσουν ένα όμορφο κυριακάτικο πρωινό μαζί με τους γονείς τους και να παρουσιάσουν τις περιπέτειες του μικρού τους BeeBot.       
Σας καλούμε λοιπόν στην μοναδική γιορτή της εκπαιδευτικής ρομποτικής, την Κυριακή 3 Φεβρουαρίου 2019 στις 11:00 το πρωί, στο Αρσάκειο Δημοτικό Σχολείο Ιωαννίνων, για να σας γνωρίσουμε την πόλη μας μέσα από τα μάτια των παιδιών!!!
Οι υπόλοιπες κατηγορίες του διαγωνισμού θα πραγματοποιηθούν ως εξής:

  • 10/2/2019 στο Παραλίμνιο Ψυχαγωγικό Πάρκο Ιωαννίνων (Γυμνάσια & Λύκεια)
  • 17/2/2019 στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Ιωαννιτών (Δημοτικά)
  • 23-24/2/2019 ο Τελικός στην Αθήνα.
Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να δείτε ΕΔΩ
.......................................

Παρασκευή 25 Ιανουαρίου 2019

Η ΖΩΗ ΣΤΟΥΣ ΠΟΛΟΥΣ.....

Συνεχίζοντας τη Θεματική "Χειμώνας", δε γίνεται να μην αναφερθούμε και σε ένα πολύ αγαπημένο θέμα των παιδιών : Πιγκουίνοι και η ζωή στους πόλους της γης...
Αφού αναζητήσαμε και βρήκαμε πληροφορίες στο διαδίκτυο για τους πόλους της γης, εστιάσαμε στους πιγκουίνους... 
Λατρεμένο θέμα για όλους...
Ανατροφοδότηση των όσων ακούσαμε, με ένα τηλεπαιχνίδι. Δέκα ερωτήσεις, δύο ομάδες, σωστό ή λάθος, ποιος θα νικήσει;;; Τονίζουμε ότι νικήσαμε όλοι, γιατί εμπλουτίσαμε τις γνώσεις μας και διασκεδάσαμε!!!

Αναρωτηθήκαμε για ποιο λόγο είναι άσπρα τα ζώα των πόλων, πού ζουν, πού κοιμούνται, τι τρώνε αλλά και γιατί δεν κρυώνουν, με τόσο χαμηλές θερμοκρασίες !!! Η απάντηση φυσικά δόθηκε μέσα από πειράματα, βάζοντας και τη STEM διάσταση του θέματος στην εκπαιδευτική διαδικασία! Γυμνό χέρι και χέρι "πιγκουίνος":


Καινούριο παιχνίδι στην τάξη, ταΐζουμε τον πιγκουίνο, μαθαίνουμε μαθηματικά και διασκεδάζουμε:

Και φυσικά κάναμε και γραφή, προσπαθώντας να βρούμε ποια γραμματάκια λείπουν. Δεν τα πήγαμε κι άσχημα:




Ο φίλος μας ο Τουρτούρης στολίζει την πόρτα μας
με την κοιλιά του γεμάτη λεξούλες που θυμίζουν Χειμώνα :
Κι οι δικοί μας ατομικοί χιονάνθρωποι, καθένας με τη δική του προσωπικότητα, έτοιμοι για περιπέτειες:

Δε χάσαμε ευκαιρία στις ελεύθερες δραστηριότητες, να ζωγραφίσουμε νιντζοχιονανθρωπάκια  :

 ή και όχι :
Κι ένα ακόμη παιχνίδι που αγάπησαν τα μικρά μου : Ποιος θα χτίσει πρώτος τον χιονάνθρωπο;
( συνεχίζουμε τη Δευτέρα με νέες δραστηριότητες πάνω στο θέμα)
...........................................................................

Τετάρτη 23 Ιανουαρίου 2019

ΧΕΙΜΩΝΑΣ...STEM EDUCATION και ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΡΟΜΠΟΤΙΚΗ !!!!

Συνεχίζοντας τις δράσεις για το Χειμώνα και κάνοντας εισαγωγή της μεθοδολογίας STEM στην τάξη μας, απασχολούμε τα παιδιά με ευχάριστα και ενδιαφέροντα εκπαιδευτικά παιχνίδια, που βοηθούν όλους τους παιδαγωγικούς μας στόχους και κυρίως, μαθαίνουμε με δημιουργικούς και ευφάνταστους τρόπους, δε φοβόμαστε να κάνουμε λάθη, τα διορθώνουμε και γινόμαστε καλύτεροι:
Φτιάχνουμε σύνθετες λέξεις με πρώτο συνθετικό τη λέξη "χιόνι":


Τραγουδάμε το Χειμώνα και μαθαίνουμε τα φωνήεντα:
Φτιάχνουμε χιονάνθρωπο, μαθαίνοντας τα σχήματα:

Και βέβαια, το δέντρο του Χειμώνα ήρθε στην τάξη μας:

Φτιάχνουμε τον φίλο μας τον Τουρτούρη, δουλεύοντας ομαδικά και συνεργατικά:



Κι ο δικός μας χιονάνθρωπος:


Δεν παραλείψαμε να αναφερθούμε και στα αθλήματα του Χειμώνα:




Συνεχίσαμε με σειροθετήσεις: 
 Αντιστοιχίσεις προτάσεων στο ποίημα του Χιονάνθρωπου :


 Χειμωνιάτικα Μαθηματικά: 
 Χειμερινό MEMORY:
 Και τέλος, μάθαμε πώς να φτιάχνουμε χιονάνθρωπο και γράψαμε πόσα χρησιμοποιήσαμε από κάθε αντικείμενο:


 Σειρά είχαν τα πειράματα με το νερό. Μιλήσαμε για τις ιδιότητες του νερού, για τήξη και πήξη, βάλαμε νερό σε διάφορα δοχεία και αφήσαμε στην κατάψυξη για να συνειδητοποιήσουμε πως το νερό παίρνει το σχήμα του δοχείου που περιέχεται, είδαμε ότι το χρώμα του τελικά δεν είναι μπλε, ή άσπρο (όπως πίστευαν μερικοί) αλλά διάφανο, κάναμε υποθέσεις για το πού θα λιώσει πιο γρήγορα το παγάκι μας... 






 και επαληθεύσαμε: 

Μάθαμε σε ποιο βαθμό παγώνει το νερό και είδαμε φωτογραφίες από την παγωμένη Παμβώτιδα. Αναρωτηθήκαμε γιατί δεν παγώνει μέχρι όλο το βάθος της μια λίμνη και τι θα γινόταν αν συνέβαινε αυτό... 

 Ο Θ. μας έφερε ελαφρόπετρα που του έδωσε η γιαγιά του και πειραματιστήκαμε και λίγο με αυτήν και με μια πέτρα από την αυλή μας:

Μετά από τόση δουλειά, λίγη επιβράβευση επιβάλλεται!!!
Εκπαιδευτική Ρομποτική και εισαγωγή του BeeBot στην τάξη σήμερα! Βρίσκουμε πού είναι το αρχικό μας γραμματάκι, ελέγχουμε τη διαδρομή,  προγραμματίζουμε το ρομποτάκι μας, συνεργαζόμαστε και GO... Αν κάνουμε λάθος, δεν πειράζει....Ξαναπρογραμματίζουμε από την αρχή:







Ενθουσιασμός και ατέλειωτο παιχνίδι....
............................................