Η δεύτερη εβδομάδα του Οκτώβρη, έχει οριστεί από το Υπουργείο Παιδείας, σαν Εβδομάδα περιβαλλοντικών δράσεων για όλα τα σχολεία. Κι εμείς, σαν περιβαλλοντικό Σχολείο που σέβεται τον εαυτό του, φυσικά πήραμε μέρος!
Η καλύτερη αφόρμηση για την ενασχόληση με το θέμα, δόθηκε από τα ίδια τα παιδιά όταν σε μια εξερεύνηση στην αυλή του σχολείου, ανακάλυψαν κάτι μαγικό: μια πεσμένη φωλιά από πουλιά!!!! Δε γινόταν να βρούμε κάτι καλύτερο για να ξεκινήσουμε τη συζήτηση !!!!!
Και τι δεν κάναμε στα πλαίσια αυτής της εβδομάδας !!!!!
Αναρωτηθήκαμε τι σημαίνει περιβάλλον, το παρατηρήσαμε γύρω μας και καταγράψαμε θετικά κι αρνητικά στοιχεία:
Αναρωτηθήκαμε γιατί υπάρχει αυτό το νερό εδώ, αφού δεν έβρεξε τελευταία:
κάναμε προβλέψεις, παίξαμε λίγο...
...και φυσικά λερωθήκαμε αλλιώς δε μαθαίνουμε:
Είδαμε τους "γείτονές" μας κι αναρρωτηθήκαμε σε τι μπορεί να τους χρειαζόμαστε:
Γνωρίσαμε τα δέντρα της αυλής μας και παρατηρήσαμε τους διαφορετικούς κορμούς τους . Ταξινομήσαμε σε λείους και τραχείς:
Παρατηρήσαμε και παίξαμε με τις σκιές μας :
και τις σκιές των δέντρων:
Και τις καταγράψαμε:
Φτιάξαμε τον κ. Αειθαλή και τον κ. Φυλλοβόλο:
Έτοιμοι:
τους καταγράψαμε και στο χαρτί μας:
Μαζεψαμε θησαυρούς της αυλής μας:
και τους αφήσαμε στην τάξη για να δούμε τι θα γίνουν:
Κάναμε μάθημα στην αυλή:
Παίξαμε επιδαπέδια παιχνίδια:
με σκοπό να κάνουμε μετρήσεις:
αλλά και αντιστοιχίσεις:
Γνωρίσαμε το τρίγωνο παίζοντας μπόουλινγκ :
Παρατηρήσαμε μυρμηγκοφωλιές, έντομα και δέντρα με το φακό:
Και...φυτέψαμε το δικό μας δάσος!!!!!!:
Κάναμε κατασκευές, ζωγραφίσαμε με απρόβλεπτα υλικά (μπατονέτες, ρολά υγείας, φύλλα):
αλλά ζωγραφίσαμε και με την κλασική μέθοδο:
Η αφίσα για το περιβάλλον που δημιουργήσαμε με φαντασία, όρεξη και πολύ δουλειά :
Κάπως έτσι άρχισε να φτιάχνεται "η γωνιά της φύσης" στην τάξη μας :
και να προβληματιζόμαστε για αυτόν τον μπλε κάδο έξω από την αυλή μας:
Φυσικά δεν ξεχάσαμε και τα σπουργιτάκια της αυλής μας:
Η καλύτερη αφόρμηση για την ενασχόληση με το θέμα, δόθηκε από τα ίδια τα παιδιά όταν σε μια εξερεύνηση στην αυλή του σχολείου, ανακάλυψαν κάτι μαγικό: μια πεσμένη φωλιά από πουλιά!!!! Δε γινόταν να βρούμε κάτι καλύτερο για να ξεκινήσουμε τη συζήτηση !!!!!
Και τι δεν κάναμε στα πλαίσια αυτής της εβδομάδας !!!!!
Αναρωτηθήκαμε τι σημαίνει περιβάλλον, το παρατηρήσαμε γύρω μας και καταγράψαμε θετικά κι αρνητικά στοιχεία:
Αναρωτηθήκαμε γιατί υπάρχει αυτό το νερό εδώ, αφού δεν έβρεξε τελευταία:
κάναμε προβλέψεις, παίξαμε λίγο...
...και φυσικά λερωθήκαμε αλλιώς δε μαθαίνουμε:
Είδαμε τους "γείτονές" μας κι αναρρωτηθήκαμε σε τι μπορεί να τους χρειαζόμαστε:
Γνωρίσαμε τα δέντρα της αυλής μας και παρατηρήσαμε τους διαφορετικούς κορμούς τους . Ταξινομήσαμε σε λείους και τραχείς:
Παρατηρήσαμε και παίξαμε με τις σκιές μας :
και τις σκιές των δέντρων:
Και τις καταγράψαμε:
Φτιάξαμε τον κ. Αειθαλή και τον κ. Φυλλοβόλο:
Έτοιμοι:
Μαζεψαμε θησαυρούς της αυλής μας:
και τους αφήσαμε στην τάξη για να δούμε τι θα γίνουν:
Κάναμε μάθημα στην αυλή:
Παίξαμε επιδαπέδια παιχνίδια:
αλλά και αντιστοιχίσεις:
Και...φυτέψαμε το δικό μας δάσος!!!!!!:
Κάναμε κατασκευές, ζωγραφίσαμε με απρόβλεπτα υλικά (μπατονέτες, ρολά υγείας, φύλλα):
αλλά ζωγραφίσαμε και με την κλασική μέθοδο:
Η αφίσα για το περιβάλλον που δημιουργήσαμε με φαντασία, όρεξη και πολύ δουλειά :
Κάπως έτσι άρχισε να φτιάχνεται "η γωνιά της φύσης" στην τάξη μας :
και να προβληματιζόμαστε για αυτόν τον μπλε κάδο έξω από την αυλή μας:
Φυσικά δεν ξεχάσαμε και τα σπουργιτάκια της αυλής μας:
ΠΟΛΥ ΩΡΑΙΕΣ ΟΙ ΔΡΑΣΕΙΣ ΣΑΣ ΝΤΙΝΑ!
ΑπάντησηΔιαγραφή