Μετά την επίσκεψη της Διατροφολόγου κ. Ελευθερίας Κατσαμάνη στο σχολείο μας ( εδώ ), όπως ήταν φυσικό, μας δημιουργήθηκαν πάμπολλες απορίες, προβληματισμοί κι ερωτηματικά.Έτσι λοιπόν, το θέμα που αδιαμφισβήτητα επικράτησε στην τάξη, ήταν η Υγιεινή Διατροφή.
Αναρωτηθήκαμε τι ακριβώς θέλουμε να μάθουμε περισσότερο:
(προσέξτε το ερώτημα του Χρηστάκη: θέλω να μάθω πώς μπορώ να αντισταθώ στα γλυκά!!!! ) και ξεκινήσαμε.
Χωρίσαμε τις ομάδες τροφίμων και αντιστοιχίσαμε εικόνες και κάρτες.
Φτιάξαμε έτσι "τη γειτονιά της Διατροφής" και τοποθετήσαμε σε κάθε σπιτάκι, το παιδάκι που μένει εκεί , του βγάλαμε όνομα και κολλήσαμε εικονίτσες με το τι τρώει:
Αποφασίσαμε να φτιάξουμε πραγματικά σπιτάκια για να μένουν τα παιδάκια μας. Ο Tυρένιος, η Λαχανούλα, η Φρουτένια, η Πρωτεϊνούλα και ο Δημητριακούλης. Έτοιμη η "γειτονιά της Διατροφής":
Κι επειδή μας αρέσει να δημιουργούμε μόνοι μας τα παιχνίδια μας, κολλήσαμε με βέλκρο τις σκεπές των σπιτιών, για να βγαίνουν και να τοποθετούνται από τα παιδιά στο σωστό σπιτάκι (αντιστοιχίζοντας έτσι, λέξεις με εικόνες) :
Φτιάξαμε παζλ και τα κολλήσαμε σε 5 πιάτα, δημιουργώντας έτσι "τα πιάτα των 5 ομάδων":
Παίξαμε με καρτέλες τροφίμων και κάναμε ομαδοποιήσεις :
Συζητήσαμε για τη σημασία του πρωινού στη διατροφή μας. Όπως φάνηκε, πολλά παιδιά δεν τρώνε πρωινό πριν έρθουν στο σχολείο και αυτό θελήσαμε να το αλλάξουμε. Κάθε πρωί που θα ερχόμαστε στο σχολείο και για μια εβδομάδα, θα καταγράφουμε σε πίνακα (κάνοντας ταυτόχρονα και μαθηματικά) ποιος έφαγε πρωινό και ποιος όχι. Ξεκινήσαμε ήδη και δείτε τη διαφορά από τη μια μέρα στην άλλη (με ένα τμήμα αποδεκατισμένο από τις ιώσεις, αλλά με την ελπίδα ότι από Δευτέρα θα είμαστε όλοι παρόντες) :
Συνεχίζουμε φτιάχνοντας πίνακες με φρούτα. Πραγματικά υπέροχοι:
Έτοιμος ο Υγιεινούλης μας:
Γινόμαστε καλλιτέχνες: Κόβοντας από περιοδικά και κολλώντας, φτιάχνουμε έργα τέχνης:
Και μετά από πολλές αλλαγές:
Τι να τα κάνουμε τώρα αυτά;;;; Να τα πετάξουμε;;;
"Όχι κυρία να τα κολλήσουμε κάπου για να τα έχουμε(!)"...
Κι έτσι προχωρήσαμε ακόμη παραπέρα. Είπαμε να φτιάξουμε την Πυραμίδα της Μεσογειακής Διατροφής, για την οποία μας είχε μιλήσει η διατροφολόγος.Όμως με τι να τη φτιάξουμε;;; Θύελλα ιδεών και να το αποτέλεσμα:
Κουτιά που έχουμε στην τάξη για να τοποθετούμε τα παιχνίδια μας, δέθηκαν και έγιναν μια υπέροχη πυραμίδα. Τη βάψαμε με τέμπερες.Πράσινο για ό,τι τρώμε καθημερινά, πορτοκαλί για ό,τι τρώμε πολλές φορές, κόκκινο για ό,τι τρώμε σπάνια.
Πάμε να τη γεμίσουμε. Κάθε παιδί, παίρνει μια συσκευασία κι αφού συζητάμε όλοι μαζί, την τοποθετεί στο κατάλληλο κουτί.( Αξιολόγηση των μέχρι τώρα γνώσεων):
Το κόκκινο κουτί:
Το πορτοκαλί κουτί:
Το πράσινο κουτί:
Μπροστά ακριβώς, μπουκάλια από νερό, που πρέπει να πίνουμε πάααρα πολύ και καθημερινά και πάνω από την πυραμίδα ό,τι ΔΕΝ πρέπει να πίνουμε σχεδόν ποτέ (koka kola και αναψυκτικά):
Και φυσικά, το αποτυπώσαμε και στο χαρτί μας και μάλιστα με μεγάλη επιτυχία, αφού πριν αναφερθήκαμε και στο σχήμα της πυραμίδας (που μοιάζει με τρίγωνο κυρία!!). Δείτε ενδεικτικά κάποιες εργασίες μας:
Κι επειδή και η κυρία είναι ισότιμο μέλος της ομάδας, μετά από όλα αυτά, πρότεινα να δημιουργήσουμε "τη γωνιά της Διατροφής". Ο ενθουσιασμός μεγάλος. Συζητήσαμε πού θα την κάνουμε, τι θα βάλουμε μέσα, πώς θα στηθεί, πώς θα διαμορφωθεί και να το αποτέλεσμα:
Βρήκαν τη θέση τους οι μέχρι τώρα κατασκευές μας:
τα βιβλία με τα οποία θα ασχοληθούμε:
Στη συνέχεια, παρατηρήσαμε στον υπολογιστή τον πίνακα του Arcimboldo "Φθινόπωρο" και προσπαθήσαμε να τον περιγράψουμε:
Μετά το πρώτο σοκ, ανακαλύψαμε ότι δείχνει ένα πρόσωπο ανθρώπου με φρούτα στο κεφάλι του. Ο καθένας έδωσε τη δική του περιγραφή και στο τέλος τον αποτυπώσαμε εικαστικά, με τον δικό μας μοναδικό τρόπο:
Ώρα για παιχνίδι και αξιολόγηση των μέχρι τώρα γνώσεων:
Τηλεπαιχνίδι, χωρισμός σε ομάδες και Σωστό ή Λάθος;
Κέρδισε η ομάδα Α΄με μόνο μία διαφορά, κι ο Λάκης ο Κροκοδειλάκης μας, έφαγε τους 6 πόντους και χόρτασε!!!
Δεν πειράζει, εμείς παίζουμε για τη χαρά της συμμετοχής κι όχι για τη νίκη! Εξάλλου όλοι είμαστε κερδισμένοι, γιατί επαναλάβαμε και μάθαμε τους κανόνες της Υγιεινής Διατροφής!! Δε μένει παρά να τους εφαρμόζουμε κιόλας!!
Κι ένα από τα πολλά παιχνίδια φωνολογικής ενημερότητας που τους άρεσε πολύ.Κ εναντίον Π!! Ποιος θα είναι ο πιο γρήγορος;;;
Κλέβουμε και λίγο αν δυσκολευτούμε, κοιτάζοντας τη βοήθεια:
Και (φυσικά) κερδίσαμε και οι δύο!!!!Μπράβο παιδιά!!!
Και μετά από όλα αυτά δεν μας αξίζει ένα υπέροχο σπιτικό κέικ σοκολάτας;;;; Ευχαριστούμε πολύ την κ. Λέλα τη μαμά του Κων/νου, που, γνωρίζοντας πως δουλεύουμε το θέμα της Διατροφής, μας έφτιαξε και μας έφερε ένα πεντανόστιμο σπιτικό κέικ:
Κι εμείς συνεχίζουμε, "περπατώντας με τους φίλους μας στη βροχή" :
.......
..........................................
Αναρωτηθήκαμε τι ακριβώς θέλουμε να μάθουμε περισσότερο:
(προσέξτε το ερώτημα του Χρηστάκη: θέλω να μάθω πώς μπορώ να αντισταθώ στα γλυκά!!!! ) και ξεκινήσαμε.
Χωρίσαμε τις ομάδες τροφίμων και αντιστοιχίσαμε εικόνες και κάρτες.
Φτιάξαμε έτσι "τη γειτονιά της Διατροφής" και τοποθετήσαμε σε κάθε σπιτάκι, το παιδάκι που μένει εκεί , του βγάλαμε όνομα και κολλήσαμε εικονίτσες με το τι τρώει:
Αποφασίσαμε να φτιάξουμε πραγματικά σπιτάκια για να μένουν τα παιδάκια μας. Ο Tυρένιος, η Λαχανούλα, η Φρουτένια, η Πρωτεϊνούλα και ο Δημητριακούλης. Έτοιμη η "γειτονιά της Διατροφής":
Κι επειδή μας αρέσει να δημιουργούμε μόνοι μας τα παιχνίδια μας, κολλήσαμε με βέλκρο τις σκεπές των σπιτιών, για να βγαίνουν και να τοποθετούνται από τα παιδιά στο σωστό σπιτάκι (αντιστοιχίζοντας έτσι, λέξεις με εικόνες) :
Φτιάξαμε παζλ και τα κολλήσαμε σε 5 πιάτα, δημιουργώντας έτσι "τα πιάτα των 5 ομάδων":
Παίξαμε με καρτέλες τροφίμων και κάναμε ομαδοποιήσεις :
Συνεχίζουμε φτιάχνοντας πίνακες με φρούτα. Πραγματικά υπέροχοι:
Έτοιμος ο Υγιεινούλης μας:
Γινόμαστε καλλιτέχνες: Κόβοντας από περιοδικά και κολλώντας, φτιάχνουμε έργα τέχνης:
Και μετά από πολλές αλλαγές:
Είπαμε να φέρουμε άδειες συσκευασίες από το σπίτι μας και να μαστε με τις σακούλες μας!!! Ολοκληρη πραμάτεια (ευχαριστούμε πολύ όλες τις αγαπημένες μας μαμάδες, που μας βοήθησαν γι΄αυτή μας τη δραστηριότητα):
Τις αδειάσαμε στη μοκέτα και τις ομαδοποιήσαμε σε 2 κατηγορίες. Αυτά που τρώγονται (τρόφιμα) και αυτά που δεν τρώγονται. Διαλέγαμε κάτι και το τοποθετούσαμε στο σωστό μέρος (το πράσινο ύφασμα είναι το διαχωριστικό για τον επιδαπέδιο πίνακα!) :"Όχι κυρία να τα κολλήσουμε κάπου για να τα έχουμε(!)"...
Κι έτσι προχωρήσαμε ακόμη παραπέρα. Είπαμε να φτιάξουμε την Πυραμίδα της Μεσογειακής Διατροφής, για την οποία μας είχε μιλήσει η διατροφολόγος.Όμως με τι να τη φτιάξουμε;;; Θύελλα ιδεών και να το αποτέλεσμα:
Κουτιά που έχουμε στην τάξη για να τοποθετούμε τα παιχνίδια μας, δέθηκαν και έγιναν μια υπέροχη πυραμίδα. Τη βάψαμε με τέμπερες.Πράσινο για ό,τι τρώμε καθημερινά, πορτοκαλί για ό,τι τρώμε πολλές φορές, κόκκινο για ό,τι τρώμε σπάνια.
Πάμε να τη γεμίσουμε. Κάθε παιδί, παίρνει μια συσκευασία κι αφού συζητάμε όλοι μαζί, την τοποθετεί στο κατάλληλο κουτί.( Αξιολόγηση των μέχρι τώρα γνώσεων):
Το κόκκινο κουτί:
Το πορτοκαλί κουτί:
Το πράσινο κουτί:
Μπροστά ακριβώς, μπουκάλια από νερό, που πρέπει να πίνουμε πάααρα πολύ και καθημερινά και πάνω από την πυραμίδα ό,τι ΔΕΝ πρέπει να πίνουμε σχεδόν ποτέ (koka kola και αναψυκτικά):
Και φυσικά, το αποτυπώσαμε και στο χαρτί μας και μάλιστα με μεγάλη επιτυχία, αφού πριν αναφερθήκαμε και στο σχήμα της πυραμίδας (που μοιάζει με τρίγωνο κυρία!!). Δείτε ενδεικτικά κάποιες εργασίες μας:
Κι επειδή και η κυρία είναι ισότιμο μέλος της ομάδας, μετά από όλα αυτά, πρότεινα να δημιουργήσουμε "τη γωνιά της Διατροφής". Ο ενθουσιασμός μεγάλος. Συζητήσαμε πού θα την κάνουμε, τι θα βάλουμε μέσα, πώς θα στηθεί, πώς θα διαμορφωθεί και να το αποτέλεσμα:
Βρήκαν τη θέση τους οι μέχρι τώρα κατασκευές μας:
τα βιβλία με τα οποία θα ασχοληθούμε:
η πυραμίδα μας:
και ό,τι θεωρήσαμε πως πρέπει να μπει μέσα:Στη συνέχεια, παρατηρήσαμε στον υπολογιστή τον πίνακα του Arcimboldo "Φθινόπωρο" και προσπαθήσαμε να τον περιγράψουμε:
Μετά το πρώτο σοκ, ανακαλύψαμε ότι δείχνει ένα πρόσωπο ανθρώπου με φρούτα στο κεφάλι του. Ο καθένας έδωσε τη δική του περιγραφή και στο τέλος τον αποτυπώσαμε εικαστικά, με τον δικό μας μοναδικό τρόπο:
Ώρα για παιχνίδι και αξιολόγηση των μέχρι τώρα γνώσεων:
Τηλεπαιχνίδι, χωρισμός σε ομάδες και Σωστό ή Λάθος;
Κέρδισε η ομάδα Α΄με μόνο μία διαφορά, κι ο Λάκης ο Κροκοδειλάκης μας, έφαγε τους 6 πόντους και χόρτασε!!!
Δεν πειράζει, εμείς παίζουμε για τη χαρά της συμμετοχής κι όχι για τη νίκη! Εξάλλου όλοι είμαστε κερδισμένοι, γιατί επαναλάβαμε και μάθαμε τους κανόνες της Υγιεινής Διατροφής!! Δε μένει παρά να τους εφαρμόζουμε κιόλας!!
Κι ένα από τα πολλά παιχνίδια φωνολογικής ενημερότητας που τους άρεσε πολύ.Κ εναντίον Π!! Ποιος θα είναι ο πιο γρήγορος;;;
Κλέβουμε και λίγο αν δυσκολευτούμε, κοιτάζοντας τη βοήθεια:
Και (φυσικά) κερδίσαμε και οι δύο!!!!Μπράβο παιδιά!!!
Και μετά από όλα αυτά δεν μας αξίζει ένα υπέροχο σπιτικό κέικ σοκολάτας;;;; Ευχαριστούμε πολύ την κ. Λέλα τη μαμά του Κων/νου, που, γνωρίζοντας πως δουλεύουμε το θέμα της Διατροφής, μας έφτιαξε και μας έφερε ένα πεντανόστιμο σπιτικό κέικ:
Κι εμείς συνεχίζουμε, "περπατώντας με τους φίλους μας στη βροχή" :
.......
..........................................
Τέλεια. Μπράβο σας!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠΟΣΑ ΩΡΑΙΑ ΠΡΑΓΜΑΤΑ ΚΑΝΑΤΕ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤι να πρωτοθαυμάσουμε!!!!Τα έργα τέχνης των παιδιών, την πυραμίδα σας, τα σπιτάκια σας;Όλη η δουλειά σας είναι καταπληκτική!!!!!!Μπράβο στα παιδιά και στην δασκάλα!!!!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΥπέροχα όλα!!!!!!!!!!!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠΑΡΑ ΠΟΛΥ ΩΡΑΙΑ ΟΛΑ ΝΤΙΝΑ !!!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠΟΛΥ ΟΜΟΡΦΕΣ ΓΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ, ΜΠΡΑΒΟ ΣΑΣ!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήτι ομορφη δουλεια μπραβο σας
ΑπάντησηΔιαγραφήΠΟΛΥ ΟΜΟΡΦΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΝΤΙΝΑ!!ΜΟΥ ΑΡΕΣΕ ΠΟΛΥ Η ΠΥΡΑΜΙΔΑ ΜΕ ΤΑ ΧΡΩΜΑΤΙΣΤΑ ΚΟΥΤΙΑ!!
ΑπάντησηΔιαγραφή